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Ecco le posizioni aperte
Siamo alla ricerca di un Junior Account Representative da inserire in stage all'interno del Dipartimento Bancassurance.
In affiancamento e supporto del Key Account Manager, questa figura avrà il compito di migliorare e massimizzare le partnership esistenti al fine di mantenere, consolidare ed incrementare gli accordi commerciali di distribuzione per quanto riguarda i prodotti di Credit Protection Insurance, ossia polizze assicurative abbinate a finanziamenti e carte di credito, e prodotti infortuni e malattie.
Si occuperà in particolare delle seguenti attività:
- Fornire supporto al Key Account Manager nella gestione delle reazioni con i partner bancassurance garantendo alti livelli di soddisfazione nella gestione quotidiana del business;
- Supportare il Key Account Manager nella predisposizione di analisi e benchmark che consentano di massimizzare ed ottimizzare le partnership esistenti;
- Costruire un adeguato livello di relazione con i partner attraverso costanti contatti a distanza e, supportando il Key Account Manager, con visite personali (principio della fidelizzazione del cliente e della customer satisfaction);
- Monitorare in maniera quali-quantitativa le attività dei competitor ed analizzarle, al fine di fornire adeguati feedback al proprio responsabile fornendo supporto nella richiesta di quotazione di nuovi prodotti;
- Assicurare il monitoraggio delle vendite attraverso l’elaborazione di report periodici in termini di raccolta/redditività delle singole partnership, di raccolta per linea di prodotto, di iniziative commerciali, di scostamenti forecast rispetto al budget;
- Predisposizione di presentazioni commerciali
- Assicurare la corretta e tempestiva implementazione delle nuove iniziative commerciali interfacciandosi costantemente con le funzioni interne (Product, Operations, Legal/Compliance) e controllare la completezza dell’archivio documentale delle partnership.
Requisiti:
· Buona capacità di utilizzo dei software del pacchetto Office (in particolare Word, Excel e PowerPoint)
· Ottima conoscenza della lingua Inglese, scritta e parlata
· Attitudine commerciale
· Capacità di negoziazione e comunicazione
Sede di lavoro: Via Olona 2, Milano
Durata tirocinio: 6 mesi con possibilità di proroga
L'impegno che si richiede è full-time con disponibilità immediata a iniziare.
La ricerca è rivolta a candidati dell’uno e dell’altro sesso, ai sensi della L. 903/77 e L. 125/91 e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi 215/03 e 216/03.
I candidati sono pregati di inviare dettagliato Curriculum Vitae, provvisto di autorizzazione al trattamento dei dati ai sensi e per gli effetti della vigente normativa in materia di privacy, all’indirizzo e-mail risorse.umane@metlife.it , inserendo nell’oggetto: "Junior Account Representative - Internship".
Il/La candidato/a potrà consultare l’informativa privacy sul trattamento dei dati personali sul sito di MetLife al seguente link https://www.metlife.it/_risorse/documenti/pdf/policy/metlife-hr-informativa-privacy-candidati.pdf
Siamo alla ricerca di un Junior Marketing & Communication Specialist per la sede di Milano.
Nello specifico si occuperà di:
- Contribuire allo sviluppo dei piani di comunicazione interna ed esterna.
- Elaborare i contenuti per la promozione delle iniziative interne, sia a livello locale che internazionale.
- Supportare nella gestione dei rapporti con le agenzie pubblicitarie, di stampa e di organizzazione eventi.
- Cooperare nel coordinamento della comunicazione esterna attraverso i social media e media relation.
- Creare i materiali a supporto dei prodotti, sia per i distributori che per i clienti, per i canali di vendita ( Sales Bancassurance, Independent Distribution, Direct to Consumer).
- Assistere nell’organizzazione di iniziative di animazioni delle rete quali contest, concorsi ed eventi.
- Analizzare e creare report sulle iniziative gestite
- Garantire il corretto utilizzo dei format e dei marchi aziendali, sia all’interno che all’esterno della Compagnia, coerentemente con l’immagine aziendale.
Requisiti preferenziali:
- Laurea in Marketing, Scienze della Comunicazione, Economia o equivalente.
- Esperienza pregressa nel ruolo di almeno un anno maturata all’interno di agenzie o realtà aziendali strutturate.
- Ottima conoscenza del Pacchetto Office.
- Ottime capacità di elaborazione testi e contenuti in lingua italiana.
- Ottima conoscenza della lingua inglese, scritta e parlata.
- Conoscenza di applicativi online come Qualtrics, Canva, Adobe.
Posizione offerta e benefit:
- Contratto a tempo indeterminato, CCNL ANIA, Inquadramento, contratto integrativo con extra-benefit.
- Lavoro ibrido (presenza/remoto), sede Milano.
- Ambiente di lavoro giovane, inclusivo e stimolante, grazie anche ai contatti con i colleghi del team internazionale.
- Pc portatile, buoni pasto.
L'offerta si intende rivolta ai candidati di ambo sessi ai sensi delle leggi n° 903/77 e 125/91 e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi 215/03 e 216/03.
I/Le candidati/e sono pregati/e di inviare dettagliato Curriculum Vitae, provvisto di autorizzazione al trattamento dati personali ai sensi e per gli effetti della vigente normativa in materia di privacy,all’indirizzo e-mail risorse.umane@metlife.it, inserendo nell’oggetto: Junior Marketing & Communication Specialist
Siamo alla ricerca di un Sales Assistant Trainee da inserire in stage all'interno del Dipartimento Independent Distribution.
La risorsa collaborerà all'interno del canale Independent Distribution, che si occupa della gestione del rapporto di collaborazione con la mandante dei distributori assicurativi indipendenti (Agenti, Broker, Intermediari assicurativi).
Si occuperà in particolare delle seguenti attività:
· gestire le pratiche amministrative attinenti l'attività commerciale (raccolta documentazione relativa all’emissioni di mandati, report, etc);
· supportare la rete commerciale interna del canale F2F nella relazione con stakeholders interni ed esterni (distributori assicurativi);
· supportare, telefonicamente e a mezzo mail, la rete commerciale nelle attività di reporting su piattaforme e gestionali interni;
· gestire la reportistica in collaborazione con la rete commerciale composta da Sales Representative, Area Manager, Correspondent.
Requisiti:
· Ottima capacità di utilizzo dei software del pacchetto Office (in particolare Word, Excel e PowerPoint)
· Eventuali esperienze di stage in area Commerciale precedenti sono considerate un plus nel processo di selezione
· Problem solving e buone attitudini relazionali .
Sede di lavoro: Via Olona 2, Milano
Durata tirocinio: 6 mesi con possibilità di proroga
L'impegno che si richiede è full-time con disponibilità immediata a iniziare.
La ricerca è rivolta a candidati dell’uno e dell’altro sesso, ai sensi della L. 903/77 e L. 125/91 e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi 215/03 e 216/03.
I candidati sono pregati di inviare dettagliato Curriculum Vitae, provvisto di autorizzazione al trattamento dei dati ai sensi e per gli effetti della vigente normativa in materia di privacy, all’indirizzo e-mail risorse.umane@metlife.it , inserendo nell’oggetto: "Sales Assistant Trainee - Internship".
Il/La candidato/a potrà consultare l’informativa privacy sul trattamento dei dati personali sul sito di MetLife al seguente link https://www.metlife.it/_risorse/documenti/pdf/policy/metlife-hr-informativa-privacy-candidati.pdf
Siamo alla ricerca di un a risorsa da inserire in stage all’interno del Dipartimento Operations.
Il/La tirocinante acquisirà competenze generali relative al monitoraggio delle attività e dei processi inerenti al Portafoglio Bancassurance, in particolare si occuperà delle seguenti attività:
- supporto nella gestione delle attività di postvendita (setup convenzioni/tracciati, caricamento flussi mensili, variazioni anagrafiche);
- gestione delle comunicazioni con il Partner/service provider per assicurare la gestione dei processi operativi di customer care/postvendita;
- gestione della customer service (smistamento e riscontro posta in entrata cartacea e digitale, catalogazione, registrazione sui tool informatici, archiviazione, emissione certificati cessione del quinto).
Costituiscono requisiti preferenziali:
- Laurea magistrale in Economia, Scienze Politiche, Giurisprudenza o affini
- Ottima conoscenza dei programmi del pacchetto Office (in particolare Access ed Excel)
- Capacità di lavorare in team
- Precisione, organizzazione e proattività
- Ottima conoscenza della lingua inglese
Sede di lavoro: Roma, Via Andrea Vesalio 6
Durata tirocinio: 6 mesi
L'impegno che si richiede è full-time con disponibilità immediata a iniziare.
La ricerca è rivolta a candidati dell’uno e dell’altro sesso, ai sensi della L. 903/77 e L. 125/91 e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi 215/03 e 216/03.
I candidati sono pregati di inviare dettagliato Curriculum Vitae, provvisto di autorizzazione al trattamento dei dati ai sensi e per gli effetti della vigente normativa in materia di privacy, all’indirizzo e-mail mailto:risorse.umane@metlife.it , inserendo nell’oggetto: " Portfolio Admin Trainee - Internship".
Il/La candidato/a potrà consultare l’informativa privacy sul trattamento dei dati personali sul sito di MetLife al seguente link https://www.metlife.it/_risorse/documenti/pdf/policy/metlife-hr-informativa-privacy-candidati.pdf
Metlife, Inc (“Metlife”) has helped generations of people around the world protect their families and finances. We are one of the world’s leading financial services companies, providing insurance, annuities, employee benefits, and asset management to our individual and institutional customers.
Role Value Proposition:
Responsible for front to back-end development within a defined system independently, possessing a complete technology stack, process capabilities, and agile modern ways of working. Design, develop and implement solutions, based on a set of standards and processes which establish consistency across the enterprise data, reduce risk, and promote efficiencies in support of the organization’s goals and objectives.
Key Responsibilities:
· Assists in the creation of architectural specifications, ensuring feasibility, functionality, and integration with existing systems/platforms in a limited capacity.
· Participate in the collection and documentation of technical requirements.
· Participates in technical design, development, implementation and maintenance of application systems as well as projects.
· Responsible for front or backend development, with an understanding of both.
· Participate in peer reviews of solution designs and related code.
· Participates in the investigation and resolution of production management incidents, problems, and service requests.
· Supports production applications/platforms.
· Identifies innovative solutions to technical challenges.
Essential Business Experience and Technical Skills:
- Highly analytical, methodical with excellent attention to detail.
- Long-term vision, experimentation mentality
- Ability to think strategically, assess business risk and apply creative problem-solving skills
- Strong team player and ability to learn quickly
- Proactive work style, especially as it relates to project, client and partner follow-up
- Ability to manage multiple work-streams simultaneously
- Awareness of various work styles, communication and cultural differences and needs; ability to adapt to each audience’s unique approach
- Strong relationship-building skills - internal colleagues, 3rd parties, suppliers / vendor management – on and off-shore
· Delivery focused
· Customer service focused
· Proactive and motivated
· Builds trusted relationships and collaborates across global, diverse and multi-functional teams to successfully drive business objectives.
Required:
· BA/BS in Comp Science/IS/Engineering
· Typical 5+ years' experience (total)
· Proficiency with JAVA or .NET and one web language such as JavaScript, PHP.
· Proficiency with various database technologies and solutions, including both SQL and NoSQL.
· Ability to work with applicable collaboration tools that drive an end to end delivery of product through persistent teams.
Preferred:
· Agile certifications: SAFe Certifications (SSM, SP) & Scrum Certifications
· Knowledge of modern web framework such as Node.js, AngularJS or VueJS.
Key Relationships
Reports to: CIO, Agile Delivery Manager
Other Key Stakeholders:
· Governance lead (PM)
· Business Product Owner
· Quality testing lead
· Scrum lead
· Functional Analyst
· Local Business Leaders: Strategy, Distribution & Analytics
· Local Functional Leaders: IT, Marketing, Operations, HR, Finance, Legal
· Other Global Leaders: ITRS, IT Infrastructure & Architecture
Job Location: Rome
Knowledge of the English language is a fundamental requirement and the selection process will be held in English.
Consenting to the processing of your data in accordance with the privacy regulations, you may send your resume directly to careers.lebanon@metlife.com indicating in the subject line "Software Engineer".
MetLife is proud to be an equal opportunity employer. We are committed to attracting, retaining and maximizing the performance of a diverse and inclusive workforce. It is the policy of MetLife to ensure equal employment opportunity without discrimination on any basis protected by law. We welcome applications from candidates of all backgrounds, ethnicities, genders, religions and sexual orientations. We strive to find the best candidate for all positions and a diverse range of applicants ensures we widen our talent pool in order to achieve this. Any applicants with disabilities and neurodiverse conditions, please do let us know about your reasonable adjustments to ensure that we can best meet your needs.
At MetLife, we’re leading the global transformation of an industry we’ve long defined. United in purpose, diverse in perspective, we’re dedicated to making a difference in the lives of our customers.
We ensure to reward and recognise our employees for their contributions and accomplishments at work. We value our employees’ commitment to their work by offering a competitive and extensive compensation and benefits package. This includes 25 paid holidays, performance-based bonus, health insurance, income protection and pension benefits. MetLife will also assist in the funding of professional fees for employees where it is relevant and aligned to your position within the organisation. MetLife reserve the right to make a judgement on whether the subscription is relevant or not to your role as well as cease the payment at any time. This type of subscription will not incur “benefit in kind” tax
Bring your true self to work every day, receive the development and support you need to perform at your best, opportunities to advance your career and surround yourself with likeminded people. Join MetLife.
Metlife, Inc (“Metlife”) has helped generations of people around the world protect their families and finances. We are one of the world’s leading financial services companies, providing insurance, annuities, employee benefits, and asset management to our individual and institutional customers.
Role Value Proposition:
Responsible for front to back-end development within a defined system independently, possessing a complete technology stack, process capabilities, and agile modern ways of working. Design, develop and implement solutions, based on a set of standards and processes which establish consistency across the enterprise data, reduce risk, and promote efficiencies in support of the organization’s goals and objectives.
Key Responsibilities:
· Assists in the creation of architectural specifications, ensuring feasibility, functionality, and integration with existing systems/platforms in a limited capacity.
· Participate in the collection and documentation of technical requirements.
· Participates in technical design, development, implementation and maintenance of application systems as well as projects.
· Responsible for front or backend development, with an understanding of both.
· Participate in peer reviews of solution designs and related code.
· Participates in the investigation and resolution of production management incidents, problems, and service requests.
· Supports production applications/platforms.
· Identifies innovative solutions to technical challenges.
Essential Business Experience and Technical Skills:
- Highly analytical, methodical with excellent attention to detail.
- Long-term vision, experimentation mentality
- Ability to think strategically, assess business risk and apply creative problem-solving skills
- Strong team player and ability to learn quickly
- Proactive work style, especially as it relates to project, client and partner follow-up
- Ability to manage multiple work-streams simultaneously
- Awareness of various work styles, communication and cultural differences and needs; ability to adapt to each audience’s unique approach
- Strong relationship-building skills - internal colleagues, 3rd parties, suppliers / vendor management – on and off-shore
· Delivery focused
· Customer service focused
· Proactive and motivated
· Builds trusted relationships and collaborates across global, diverse and multi-functional teams to successfully drive business objectives.
Required:
· BA/BS in Comp Science/IS/Engineering
· Typical 2+ years' experience (total)
· Bilingual (Italian and English)
· Proficiency with JAVA or .NET and one web language such as JavaScript, PHP.
· Proficiency with various database technologies and solutions, including both SQL and NoSQL.
· Ability to work with applicable collaboration tools that drive an end to end delivery of product through persistent teams.
Preferred:
· Agile certifications: SAFe Certifications (SSM, SP) & Scrum Certifications
· Knowledge of modern web framework such as Node.js, AngularJS or VueJS.
Job Location: Rome
Knowledge of the English language is a fundamental requirement and the selection process will be held in English.
Consenting to the processing of your data in accordance with the privacy regulations, you may send your resume directly to careers.lebanon@metlife.com indicating in the subject line "JR Software Engineer".
MetLife is proud to be an equal opportunity employer. We are committed to attracting, retaining and maximizing the performance of a diverse and inclusive workforce. It is the policy of MetLife to ensure equal employment opportunity without discrimination on any basis protected by law. We welcome applications from candidates of all backgrounds, ethnicities, genders, religions and sexual orientations. We strive to find the best candidate for all positions and a diverse range of applicants ensures we widen our talent pool in order to achieve this. Any applicants with disabilities and neurodiverse conditions, please do let us know about your reasonable adjustments to ensure that we can best meet your needs.
At MetLife, we’re leading the global transformation of an industry we’ve long defined. United in purpose, diverse in perspective, we’re dedicated to making a difference in the lives of our customers.
We ensure to reward and recognise our employees for their contributions and accomplishments at work. We value our employees’ commitment to their work by offering a competitive and extensive compensation and benefits package. This includes 25 paid holidays, performance-based bonus, health insurance, income protection and pension benefits. MetLife will also assist in the funding of professional fees for employees where it is relevant and aligned to your position within the organisation. MetLife reserve the right to make a judgement on whether the subscription is relevant or not to your role as well as cease the payment at any time. This type of subscription will not incur “benefit in kind” tax
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